Wat heb je nodig om een website te laten ontwikkelen?

Je wil als ondernemer je eigen website. Behalve een naam voor je onderneming en je website, zijn er nog enkele zaken die je maar beter al op zak hebt voor je eraan begint. Ze zullen jou en mij helpen om de best mogelijke website op poten te zetten. Eentje die mooi is en klanten duidelijk de weg wijst. Ik zet drie dingen op een rij die je het beste afvinkt voor we aan de slag gaan.

1. Professionele foto’s

My blunt opinion: als je geen mooie foto’s hebt, dan is het laten bouwen van een website weggesmeten geld. Een website is een heel erg visuele tool. Als je een prachtige, professionele website hebt, maar er staan korrelige, overbelichte foto’s op, dan doen die het effect helemaal teniet.

Ik zal eerlijk zijn: ik had in het begin ook zelfgemaakte foto’s op mijn website (zie foto hiernaast). Dat zag je en het was zonde van mijn website. Vandaag zie je op mijn website foto’s van Studio Content en ik ben zo blij dat ik die investering gemaakt heb. Het maakt mijn hele website aantrekkelijker.

Met professionele foto’s bedoel ik trouwens niet per se dat je een professionele fotograaf moet inschakelen. Ik heb een aantal klanten die hun eigen foto’s maken en dat schitterend doen. Het gaat dus vooral om de kwaliteit van de beelden.

Dus ben je niet zelf met fotografie bezig, schakel dan een fotograaf in. Je zal het je niet beklagen!

Zelf getrokken foto (mei 2020)

2. Een huisstijl die jouw naam schreeuwt

Laat je een website ontwerpen en ontwikkelen, dan is het belangrijk dat je een duidelijk idee hebt van de stijl die jij voor je website wil. Welk gevoel wil je uitstralen? Waarschijnlijk komt dit overeen met de stijl die je bijvoorbeeld op Instagram uitstraalt. Misschien ga je voor rustig en simpel, of net voor druk en kleurrijk?

Met een huisstijl bedoel ik dus niet per se dat een grafisch ontwerper een volledige stijl met logo en kleuren voor jou ontworpen heeft. Al tilt dat je website wel een niveau hoger. Werk je met een grafisch ontwerper samen, dan heeft die zich waarschijnlijk al verdiept in jouw onderneming om de juiste elementen te verwerken. Zo wordt je huisstijl een weerspiegeling van jouw onderneming. Dat iemand hierover al heeft nagedacht, maakt het een stuk gemakkelijker om een websitedesign te creëren dat daarbij aansluit.

Kick-off meeting

3. Een duidelijk aanbod

Bij de start van een website-traject organiseer ik altijd een fysieke kick-off meeting. Daarbij duiken we diep in de strategie van je onderneming en je website. Het gebeurt wel vaker dat we dan samen tot nieuwe inzichten komen. Misschien past een bepaald product of dienst niet meer goed bij je onderneming, of krijg je een ingeving voor iets nieuws of een verbetering van een product of dienst.

Maar het is natuurlijk niet de bedoeling om jouw aanbod volledig van nul te gaan opbouwen in die strategiesessie. Waarvoor dient die kick-off dan wel? Om jouw aanbod en jouw onderneming zo sterk mogelijk te vertalen in een website die aansluit bij wat jij wilt vertellen.

We graven dus wel wat dieper, maar de funderingen van je aanbod en je onderneming heb je het best al klaar liggen.

Klaar om die nieuwe website op te bouwen?

Heb je mooie foto’s, een persoonlijke huisstijl en een duidelijk aanbod op zak? Dan kunnen we van start met je nieuwe website! Boek een kennismakingsgesprek met me in en we bekijken hoe we jouw website samen kunnen aanpakken.